27 Temmuz 2012 Cuma

Göze gelmek :)


Pek  "inandırıcı" olmasa da bunlar yeni kuklalarım için hazırladığım gözlerin son hali sanırım bunların biraz daha büyük boyutlarını da yapmam gerekecek çünkü Ramazan sonrasında bir arkadaşım ile mini bir hayal gerçekleştireceğiz ya da en azından gerçekleştireceğimizi umuyoruz.

Bir önce gün paylaşmış olduğum resimdeki gözlerin üzerine dün gece 100 kat vernik-resin karışımını hazırlayıp uyguladım. Hala baloncuklarla sorunum var ama   bu 100 kat verniğe azıcık daha alıştım gibi. ( Karışım ölçeklemesi de ne gıcık birşeydir bi de eller böyle yapış yapış :))


İnternet sen ne güzel birşeysin böyle: "Cadence 100 Kat Vernik, 130 derece sıcaklığa kadar dayanıklı, hava kabarcığı oluşturmayan, kokudan arındırılmış, her türlü yüzeyde ve materyallerle kullanılabilen, yüksek parlaklıkta ve çizilmeyen çok özel bir üründür. Hacimsel olarak 2 ölçü reçine ile 1 ölçü sertleştirici kullanılır (+-%10). Buna göre satın aldığınız ürün 120 ml. reçine 70 ml. sertleştirici olarak hazırlanmıştır. Kullanmak istediğinizde şişeleri temiz bir kabın içersine komple boşaltın. Hazırladığınız karışımı bir çubuk yardımıyla 5-10 dakika yavaşça karıştırın. Dikkat edeceğiniz husus karıştırma çubuğunuzun karıştırılan kabın dibine devamlı temas etmesidir. Karıştırırken kenarlarını da sıyırarak alın. Reçine ve sertleştiricinin birbirine tamamen karıştığına emin olduktan sonra karıştırdığınız verniği 5 dakika dinlendirin. Daha sonra homojen bir şekilde yayıp kurumaya bırakın. Kurumaya başlayan vernikte 15-20 dakika içinde belli yerlerinde hafif matlaşma olursa yeterince karışmamış demektir. Derhal müdahale ederek matlaşan kısmı objenin üzerinde karıştırın. Dökmüş olduğunuz ürün yaklaşık 6 saat sonra elle dokunulabilir bir hal alır. 12 saat içinde tamamen sertleşir. 48 saat sonra çizilmez bir cam durumuna gelir. Hazırladığınız karışımı 10 mm. kalınlığa kadar sertbestçe dökebilirsiniz. Daha kalın bir tabaka istenildiğinde her kat arasındaki sertleşme süresi beklenerek istediğiniz kalınlığa kadar ulaşabilirsiniz. Birbirine karıştırılıp bekletilen ürün 20-30 dakika sonra jelleşmeye başlar."

2 yorum:

Kilpi dedi ki...

Çok güzel olmuşlar, eline sağlık :) Daha gerçekçi görünüm için hazır çıktı alabilirsin diğerine dediğim gibi, bende hazır boyutlandırılmış A4'e basılmak üzere hazır iris sayfaları var forumlardan indirmiştim, istersen yollayabilirim ^^ 100katvernik köpürcükleniyor baya, onun yerine Plaid'in dimensional magic diye bir şeyi var, onu karıştırma derdi yok ve köpücrüklenmiyor, kuruyunca da şeffaflaşıyor bayağı güzel oluyor minik ve çok yüksek olmayan şeyler için ^^ Diğer alternatif de fimo deko gel (TLS'den daha şeffaf oluyormuş, o yüzden onu kullanıyorlar), ama gözleri hava ile kuruyan kilin üzerine mi yapıyorsun bilemiyorum :) yaklaşık 6-7 aydır araştırma yapıp daha bir şey yapmamaya başlamış bir insan olarak benden de bir şey katayım dedim :D Yurtdışından saçtır kıldır vesaire malzemeler getirtiyorum şimdi, 1 aya başlayacağım art doll olayına, çok heyecanlı :)

funda baltaci dedi ki...

Hey çalışmalarını heyecanla bekliyorum:) eminim çok güzel şeyler yapacaksın. Şu a4 baskı olayını ben de düşündüm ama bu cadence vernik baskı mürekkibini dağıtır mı dağıtmaz mı konusunda belirsizdim. Aslında denemek lazım. Ama dediğin Plaid verniği biraz araştırdım ve çok daha yararlı olabileceğine kadar verdim bakalım:) Bi de bende göz baskısı için resimler indirmiştim ama seninkileri de merak ettim:) not:hala hava ile kuruyan malzemeler kullanıyorum:)

merak ettim diyenler