21 Şubat 2012 Salı

biraz çizgifilm,biraz masal

Bayağ uzun zaman olmuş, böyle bazı arkadaşlarda bir sitemler, bir isyanlar ,"Elde herşey: Nerde herşey" diye kafiye uydurmalar :):):) Şaka bir yana gerçekten çok uzun zaman olmuş.Aslında bir ara dedim oturayım bakalım neler yapabileceğim ve sonuç fıss " aldığım çamur pek kıvamlı değilmiş elimde azıcık mıncırdım eeeh bundan bi cacık olmaz dedim attım bir kenara.Geçen hafta açtım interneti girdim "idealpazar" sitesine içimden sadece gerekli olanlar alınacak diye diye, aşağıda gördüğünüz iki paket makin's  clay ve bir kaç adet yumurta formunda strafor ısmarladım.Ve bugün elime ulaştı.Aslında ilk defa kullanacağım için çok merak ediyordum; diğerlerine göre 3 kat pahalı bu malzemenin farkı nedir ki yani. Ve daha paketi açınca yayılan tutkal kokusundan anladım :)Kendisi sadece hava ile kuruyan bir kil değil ayrıca tutkal ve polimer malzeme ile oluşturulmuş bir kil. Açıkcası iyi bir seçim olmuş size de tavsiye ediyorum.Ek olarak kil'i ıslak bir havlu içinde taze tutabiliyorsunuz azıcık su ile rötuş yapabiliyorsunuz. Aşağıda gördüğünüz strafor yumurta halinden son resimde gördüğünüz yüze dönüşene kadar 3 saat uğraştım.Şüküfede de aynısı olmuştu en son midem bulanmaya başladı.Konsantrasyon zor şey yaa beni bozuyor.

Şimdi gelelim neler yaptığımıza
Öncelikle bilen olabilir,olmayabilir şöyle bir paylaşımda bulunmuştum: 
burada gördüğünüz gibi Yuvarlak strafor kullanılıyor, açıkcası yumurta strafor ile çalışmak çok daha kolay oldu: yok kafası büyük oldu ,yok şakakları çıktı, yok alnı büyüdü, yok çenesi minicik kaldı derdi olmadı.
Gördüğünüz gibi öncelikle strafora şekil verdim. 
Ardından makin's clay ile straforun tamamını kapladım.Buarada unutmadan straforunuzu bir çubuk ya da tel ile delmeyi unutmayın oldukca kullanışlı oluyor, ben daha sonra çubuğu çıkarıp onun yerine boyun mekanizmasını yerleştirmeyi planlıyorum. Ardından linkteki model  aşamalarını bire bir olmasa da uygulamaya çalıştım.Şimdi şöyle birşey var ki; herzamanki gibi aceleci olduğum için yarını bekleyemedim.Bu yüzden de gördüğünüz gibi gözleri de bu aşamada yapmak zorunda kaldım.Gözler yumuşak olduğundan iki kat daha dikkatli çalışmak zorunda kalıyorsunuz.Halbuki gözleri bir gün önceden yapıp kurutsam herşey daha kolay olabilirdi.Buarada Gözler içinde ayrı bir planım var bakalım yapabilecek miyim :) süpriz :)
 En gıcık bölüm burun kısmı oldu, ekle çıkar,incelt, kalınlaştır derken daha fazla suyu çıkmadan bitireyim dedim.Sanırım tamamen kuruduktan sonra bir kaç rötuş yapacağım.Şimdilik karar veremedim.
 Dudaklar da pek istediğim gibi olmadı ama az da olsa aşama var gibi belki de makyaj aşamasında biraz daha farklı görünür bilemiyorum.
Ve son artık yanakları bile var:) Sizce de HERKUL çizgi filmindeki karakterlere benzemiyor mu:)
Haaa buarada unutmadan ne isim vereceğim konusunda hiç bir fikrim yok belki siz birkaç fikir ortaya atarsınız :)

8 yorum:

Mr.E dedi ki...

Hamuri ismine ne dersin genç? :D

funda baltaci dedi ki...

Harunun Tayinneddin-sanırım buydu- önermesinden sonra biraz daha kulağa hoş geliyor sayılır:)

Mr.E dedi ki...

Bu arada fena halde imrenmiş durumdayım sana...öyle böyle değil hemde..Utanmasam tezi yakıp heykel işine girecem :)

funda baltaci dedi ki...

Yok yok yakma tezini, nolcak yaa bir anda başlayıp bitirmen gerekmiyor sonuçta, al bir paket makin's clay ya da başka birşey başla biryerden- ama kendini durmayı bil ki tezi yakmanı kesinlikle istemeyiz.

Mr.E dedi ki...

Yakmayayım değil mi :D Bence de :D

gps87 dedi ki...

nasıl güzel olmuş ellerine sağlık canım...

funda baltaci dedi ki...

Teşekkür ederim :)

Unknown dedi ki...

Çalışmanız cok güzel olmuş , ellerinizle sağlık.daha ucuza gelmesi ve daha kolay malzeme bulabilmeniz açısından bir önerim olucak ; boya satan nalburlarda tabaka halinde , kocaman sıkıştırılmış straforlar bulunur.pembe , mavi ve yeşil renklidir.sertliğine gore değişir.normalde yalitimda kullanılır.onu istediğiniz boyda kesip, tutkalla üst üste yapıştırıp küp haline getirip , ortamda falcata yardımıyla istediğiniz şekli verebilirsiniz.( tabi bu oldukça zahmetli ) . Benim 90 cmlik büyük ipli kuklalarim var bu şekilde yaptığım.burun goz gibi kisimlarida gene santrafor üzerinde yontarak yapabilirsiniz.hamur icinde kıl yerine kağıt hamurunu tavsiye edebilirim.sekil vermesi daha kolaydır ve daha hafiftir.

merak ettim diyenler