7 Haziran 2010 Pazartesi

Başlangıç için hamurlar

Aslında geç kalınmış bir başlangıç bu.Şüküfeyi size anlatırken bir sürü malzeme ismi yazmıştım.
Tabi öyle yazmakla olmuyor görmekte önemli,buyüzden size bu malzemeler tanıtmak istedim.
Malzemelere yabancı değilim ama kullanım açısından ben de biraz acemi sayılırım.
Mesela Fimo ile başlasak,ilk deneyimimin tam bir facia olduğunu açıklayabilirim:)

Gecenin bir yarısında hazırladığım bembeyaz fimo hamurlarını pişirmeye çalışan ben 250derecede ısınmış fırına fimolarımı atınca onların da gevrek gibi kahverengi bir hal almaları kaçınılmaz oldu.Eee siz de benim gibi gecenin bi yarısı internetten bakıp napıcam olur işte 250 derecede derseniz minik minik kabarık pişmiş kahverengi bir sürü hamurunuz olur.Hala kendimden utanıyorum ki Fimo hamur paketlerinin üzerinde 110 derecede pişirin yazısını görmemişim:)Siz siz olun önce paketleri inceleyin.


Bir diğer malzememiz efaplast Eberhardfarber,fimonun aksine malzemeyi pişirmenize gerek olmadan kendisi 24 saat içinde hava ile kurumaktadır.Tabi hava çok sıcak ise daha siz modele çalışırken ufak ufak kuruması kaçınılmaz diyebilirim.
Şüküfenin tüm vücut ve kafa malzemesi bu kildi.Yanınıza bir kase su alıp elinizi azar azar ıslatarak rahat birşekilde çalışabiliyorsunuz.
Ve bir bakmışsınız ertesi güne kurumuş.Eğer çok yetenekli olup düzgün yüzeyler elde etti iseniz kuruduğunda elde ettiğiniz his çok güzel diyebilirim.Kadifemsi bir soğukluk:)


Ve gelelim son malzememize;Supersculpey: fimo benzeri pişirilen bu hamur ten renginde olduğu için model aşamasından sonra çok fazla boyama gerektirmiyor.Ben de henüz mıncık mıncık inceleme fırsatı buldum diyemem ama 1 kuruş büyüklüğünde iki adet el yaptım ve sonuçtan gayet mutlu olduğumu söylebilirim.

Hiç yorum yok:

merak ettim diyenler